Analysis of computer games market in Czech Republic

Thesis title: Analýza trhu počítačových her v ČR
Author: Polák, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je popsat situaci na současném trhu počítačových her v ČR a pomocí vlastního výzkumu odhalit chování, zvyklosti a preference spotřebitelů na tomto trhu. Na základě těchto informací pak odhalit významné tržní segmenty a pro ty formulovat závěry a doporučení využitelné v marketingové komunikaci. Vlastní výzkum je kvantitativního charakteru a je realizován prostřednictvím internetového dotazování. Data získaná dotazováním jsou analyzována pomocí kontingenčních tabulek v programu Excel. Pro odkrytí tržních segmentů a rozvoj jejich profilů je použit program IBM SPSS Statstics 20. Výstupem práce je odhalení 5 významných tržních segmentů a formulace základních doporučení na úrovni marketingového mixu pro každý tento segment.
Keywords: dotazník; shluková analýza; segmentace trhu; počítačové hry; hráči
Thesis title: Analysis of computer games market in Czech Republic
Author: Polák, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the thesis is to describe situation on the current computer games market in Czech Republic and with use of own market research to reveal behavior, usage and preferences of consumers on this market. Based on this data significant market segments should be revealed and appropriate conclusions and recommendations useful for marketing communication should be given for them. Own market research is of quantitative character and is realized in form of Internet questionnaire. Data obtained from this questionnaire are analyzed with help of pivot tables in MS Excel. IBM SPSS Statistics 20 is used for uncovering market segments and expansion of their profiles. The output of the thesis is detection of 5 major market segments and formulation of basic recommendations on marketing mix level for each market segment.
Keywords: computer games; gamers; questionnaire; cluster analysis; market segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2011
Date of submission: 24. 8. 2012
Date of defense: 12. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32780/podrobnosti

Files for download

    Last update: