Marketing research farmers markets in the Czech Republic

Thesis title: Marketingový výzkum farmářských trhů v České republice
Author: Adámeková, Katarína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Marketingový výzkum farmářských trhů si klade za cíl zjistit nejvýznamnější motivy, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů, kteří navštěvují farmářské trhy, tak i těch kteří naopak farmářské trhy nevyhledávají. První část mé práce slouží k seznámení se s farmářskými trhy z marketingového hlediska, dále jsem považovala za důležité objasnit, na jakých principech a pravidlech farmářské trhy obecně fungují. Praktická část práce zahrnuje vlastní šetření zabývající se mírou oblíbenosti farmářských trhů u spotřebitelů v České republice. V závěru práce jsou uvedena marketingová doporučení opírající se o analýzu výsledků z vlastního šetření, o externí pozorování a poznatky, které jsem získala během zpracování diplomové práce. Výsledky mého výzkumu mohou posloužit jak laikům, kteří se chtějí o tomto tématu dozvědět více informací z marketingového pohledu, tak všem zainteresovaným stranám v tomto oboru.
Keywords: marketing; pozorování; výzkum; spotřebitel; Farmářské trhy
Thesis title: Marketing research farmers markets in the Czech Republic
Author: Adámeková, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis on the topic of marketing research farmers markets aims to identify the most important motives that influence buying behavior of consumers who visit farmers markets, as well as those who do not seek out farmers markets on the contrary. The first part is to get familiar with issues from a marketing point of view. Next, I considered it important to clarify to what are principles and rules of farmers' markets and how do they work in general. The practical part of my thesis includes its own investigation dealing with the degree of popularity of farmers' markets for consumers in the Czech Republic. The conclusion gives marketing recommendations based on the analysis of the results of my research and the external observation. The results of my research can serve both for laymen who want to learn more about this topic from a marketing point of view, as well as for all stakeholders in this field.
Keywords: consumer; Farmers' markets; research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2011
Date of submission: 17. 12. 2012
Date of defense: 13. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38373/podrobnosti

Files for download

    Last update: