Analysis of marketing communications of selected brand

Thesis title: Analýza marketingové komunikace vybrané značky
Author: Tošnarová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovou komunikací vybrané značky v segmentu restaurací rychlého občerstvení. Cílem této práce je na základě výsledků analýzy komunikačních aktivit značky se zaměřením na reklamu, její komunikační účinky a její vnímání a hodnocení spotřebiteli navrhnout vhodná doporučení, která by vedla ke zvýšení efektivity reklamy. Teoretická část práce je věnovaná teorii marketingové komunikace, podrobně je popsána tvorba efektivní komunikace, reklama jako taková a moderní trendy. Praktická část se v úvodu věnuje přiblížení značky a její cílové skupiny. Dále je popsán model marketingové komunikace fungující u vybrané značky se zaměřením na reklamu, která je konfrontována s teoretickými poznatky o tvorbě efektivní reklamy. Identifikované problémové oblasti jsou podrobeny dotazníkovému šetření. Na základě zjištěných výsledků jsou následně formulovány závěry a doporučení ke změně v reklamě značky.
Keywords: fast-food; rychlé občerstvení; reklama; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of marketing communications of selected brand
Author: Tošnarová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This work deals with marketing communications of the selected brand in the QSR (Quick Services Restaurant) segment. The aim is to formulate appropriate recommendations that would increase the effectiveness of advertising. Recommendations will be based on the results of the analysis of communication activities focused on brand advertising, its effects on consumers' perception and evaluation. The theoretical part is devoted to the theory of marketing communications, effective communication, advertising, as such, and modern trends. The practical part begins with the introduction to the brand and its target group. Further, the model of marketing communications for selected brand with a focus on advertising is described and confronted with theoretical knowledge about creating effective advertising. Identified problem areas are subjected to a questionnaire survey. Based on the findings are formulated conclusions and recommendations for change in brand advertising.
Keywords: Brand; Fast food; Marketing Communications; QSR; Advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2012
Date of submission: 20. 8. 2012
Date of defense: 13. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37349/podrobnosti

Files for download

    Last update: