Analysis of event marketing in a chosen student organisation

Thesis title: Analýza event marketingu vybrané studentské organizace
Author: Neubauerová, Ilona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Kalinová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je provést analýzu event marketingové akce v organizaci ESN VSE Prague - Buddy System o.s. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické se věnuji vysvětlení pojmu event marketing jako součást marketingového mixu, typologii eventů a správnému plánování eventů. V praktické části se zaměřuji na analýzu akce Nation2Nation. Popisuji zde, jak akce probíhala v počátcích, a zabývám se analýzou současné situace. Stanovila jsem si tři hypotézy, které jsem na základě analýzy potvrdila. Primárním zdrojem informací byly dotazníky s návštěvníky, rozhovor s dřívějším hlavním organizátorem a pozorování. V závěru jsem provedla vyhodnocení a shrnula doporučení.
Keywords: Studentská organizace; Event marketing; Studentská akce
Thesis title: Analysis of event marketing in a chosen student organisation
Author: Neubauerová, Ilona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Kalinová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my Master's thesis is to analyse event marketing in the organisation ESN VSE Prague - Buddy System o.s. The thesis is devided into two parts. The theoretical part consists of explaining the terms event marketing as a part of the marketing mix, a typology of events and the proper planning of events. The practical part focuses on the analysis of the event called Nation2Nation. Here I describe how the event was organised in the very beginning and deal with the analysis of the current situation. I set up three hypotesis that I confirmed on the grounds of my analysis. The primary source of information were questionnaires filled by visitors, interview with the former head of Nation2Nation and my observation. In the final chapter I made a summarizing evaluation and recommendations.
Keywords: student organisation; student events; event marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 4. 2012
Date of submission: 29. 8. 2012
Date of defense: 13. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37265/podrobnosti

Files for download

    Last update: