Customer satisfaction strategy in automotive industry - example of Škoda Auto

Thesis title: Customer satisfaction strategy in automotive industry - example of Škoda Auto
Author: Jůzl, František
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Malý, Josef
Thesis language: English
Abstract:
The first objective of this thesis is to define the most significant benefits of a customer satisfaction strategy for a company. Especially, the effects on customer base, retention, loyalty, and last but not least on financials are discussed. Furthermore, three techniques of customer satisfaction measurement are critically assessed. Those are complaint management, customer satisfaction surveys, and mystery shopping. Secondly, a comprehensive customer satisfaction strategy for ŠKODA AUTO is defined based on theoretical knowledge regarding customer satisfaction and the specifics of automotive industry. The strategy comprises of four particular parts: generic approach, sales, after sales, and product.
Keywords: ŠKODA AUTO; Automotive Industry; Customer Satisfaction
Thesis title: Customer satisfaction strategy in automotive industry - example of Škoda Auto
Author: Jůzl, František
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Malý, Josef
Thesis language: English
Abstract:
Hlavní cíl této diplomové práce bylo definovat hlavní přínosy strategie zvyšující spokojenost zákazníka. Především efekty na zákaznickou základnu, retenci zákazníků, loajalitu a v neposlední řadě na finanční ukazatele byly diskutovány. Dále tři techniky měření spokojenosti zákazníka jsou důkladně zhodnoceny. Jedná se o complaint management,průzkum spokojenosti zákazníka a mystery shopping. Druhý cíl této práce přestavuje navržení komplexní strategie pro ŠKODA AUTO, která povede ke zvýšení spokojenosti zákazníka. Navržená strategie má čtyři dílčí části, a to: obecná strategie, produkt, prodej a poprodejní.
Keywords: Automotive Industry; ŠKODA AUTO; Customer Satisfaction

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2012
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 13. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35615/podrobnosti

Files for download

    Last update: