Analysis and Proposal of changes in Marketing Strategy of Internet Company

Thesis title: Analýza a návrh změn marketingové strategie společnosti podnikající na Internetu
Author: Seidlová, Nela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo provedení analýzy marketingové strategie společnosti podnikající na Internetu, její zhodnocení a uvedení návrhů a doporučení. V teoretické části práce bylo obecně vymezeno podnikání na Internetu. Dalším bodem teoretické části byl výčet specifik Internetového marketingu. Praktická část práce obsahuje vymezení podnikatelského prostředí vybrané společnosti, včetně analýzy trhu a situační analýzy. Následuje rozbor nástrojů marketingového a komunikačního mixu společnosti, jejich zhodnocení a syntéza poznatků. V Závěru práce jsou prezentovány návrhy a doporučení k inovaci marketingové strategie společnosti.
Keywords: Inovace; Podnikání na Internetu; Marketingová Strategie; Internetový marketing
Thesis title: Analysis and Proposal of changes in Marketing Strategy of Internet Company
Author: Seidlová, Nela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Aim of this thesis is the analysis and proposal of changes in marketing strategy of Internet Company. The theoretical part of work focuses on the specifics of doing business on the Internet. The part continues with the description of Internet marketing. The analytical part of the thesis defines the business environment of the selected company, including market analysis and situational analysis. The analysis of marketing strategy of the company follows. At the end of the work the information were synthesized and evaluated. On the basis of these synthesized information the final suggestions were recommended to innovate the company marketing strategy
Keywords: Marketing Strategy; Internet Marketing; Innovation; Business Online

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 5. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 13. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31969/podrobnosti

Files for download

    Last update: