Marketing Strategy of the Vítězslav Novák Basic Art School in Jindřichův Hradec

Thesis title: Marketingová strategie ZUŠ Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci
Author: Ruschak, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Krbová, Jana
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce marketingové strategie příspěvkové organizace ZUŠ Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci. Teoreticko-metodolická východiska nejprve vymezují základní potřebnou terminologii, následně pak uvádí postup při zpracování marketingové strategie. Dále jsou řešena také specifika využití marketingu v neziskových organizacích a skladba komunikačního mixu, jemuž je věnována širší pozornost. V praktické části je vytvářena plánovací etapa strategického marketingového řízení. Výsledný návrh marketingové strategie a dílčí strategie komunikační vychází z výsledků analýz vnitřního a vnějšího prostředí organizace. Pro analyzování prostředí a současného stavu školy je využit kromě metod PEST, SWOT a Porterova modelu pěti sil také marketingový výzkum. V průběhu celé práce je vždy nejobsáhleji a nejpodrobněji rozebírána především jedna z dílčích částí marketingové strategie komunikační mix.
Keywords: nezisková organizace; marketingová komunikace; ZUŠ; propagace; komunikační mix; analýza; marketingový mix; marketing; marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy of the Vítězslav Novák Basic Art School in Jindřichův Hradec
Author: Ruschak, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Krbová, Jana
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the proposal of marketing strategy for a non-profit organization, the Art school of Vítězslav Novák in Jindřichův Hradec. Theoretical-methodological part first define the basic terminology needed, than follows the process of creating the marketing strategy. The specifics of the use of marketing in non-profit organizations as well as the structure of the communication mix, to which more detailed attention is paid, are also included in the first part of the diploma thesis. In the practical part, the planning phase of strategic marketing management is being developed. The final design of marketing and communication strategy is based on the results of the analysis of internal and external environment of the organization. To analyze the environment and current situation of the school are used to methods PEST, SWOT and Porter's five forces. Besides the above mentioned methods, marketing research is applied as well. The whole diploma thesis focuses the most on one of the sub-sections of marketing strategy, which is communication mix. This part is analyzed most in details.
Keywords: promotion; marketing strategy; non-profit organization; analisis; communication mix; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2011
Date of submission: 20. 4. 2012
Date of defense: 17. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30579/podrobnosti

Files for download

    Last update: