How Do Entrepreneurs Learn?
Thesis title: | How Do Entrepreneurs Learn? |
---|---|
Author: | Klimanová, Dobromila |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Lukeš, Martin |
Opponents: | Jarošová, Eva |
Thesis language: | English |
Abstract: | The overall aim of this study is to provide insight into entrepreneurial learning behavior and activities which could possibly serve as a model for others regardless of whether they pursue entrepreneurial career or not. As there is limited literature on entrepreneurial learning, the first part focuses on providing overview of existing literature on learning theory and the study of entrepreneurship. Based on this theory propositions about entrepreneurial learning behavior were formed. Second part is focused on empirical testing and analysis of the data identified by the research. The research is grounded upon interviews and survey of 25 entrepreneurs managing growing start-ups from Slovakia and Czech Republic. Based on the research findings suggestions are formulated with regards to effective learning behavior. |
Keywords: | Learning activities; Entrepreneurs; Learning |
Thesis title: | HOW DO ENTREPRENEURS LEARN? |
---|---|
Author: | Klimanová, Dobromila |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Lukeš, Martin |
Opponents: | Jarošová, Eva |
Thesis language: | English |
Abstract: | Cílem této práce je poskytnutí náhledu na to jak se podnikatelé učí a získávají dovednosti, a jakých aktivit k tomu využívají. Tato zjištění mohou sloužit jako případný referenční model, určený nejen pro podnikatele, ale také pro zaměstnance. Vzhledem k tomu, že pro oblast učeni podnikatelů zatím nejsou dostatečné akademické zdroje, první část práce se věnuje přehledu teorie o učení a oblasti výzkumu podnikatelské činnosti. Na základě přehledu teorie jsou sestaveny dvě teze ohledně chování podnikatelů při učení. Empirická část se pak dále zabývá analýzou a testováním poznatků zjištěných v průzkumu. Průzkum je postaven na dotazníků a rozhovory s 25 podnikateli, kteří se aktivně věnují managementu svých mladých a rostoucích firem. Na základě analýzy zjištěných poznatků jsou formulovány závěry ohledně chování podnikatelů při učení, které mohou sloužit jako model pro ostatní. |
Keywords: | teorie o učení; podnikatelé; učení |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Managerial Psychology and Sociology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 14. 3. 2012 |
---|---|
Date of submission: | 20. 8. 2012 |
Date of defense: | 19. 9. 2012 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/36890/podrobnosti |