Modern methods of employees‘ sourcing

Thesis title: Moderné metódy získavania zamestnancov
Author: Levrincová, Vieroslava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Němec, Otakar
Opponents: Zaicová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca si kladie za cieľ vytvoriť prehľad moderných metód získavania zamestnancov, ktoré vznikli ako odpoveď na aktuálne trendy na trhu práce a hlavných zásad ich úspešného použitia. Úvodná časť práce je venovaná detailnému popisu procesu získavania zamestnancov, jeho významu v rámci reťazca ostatných náborových aktivít a popisu tradičných metód komunikácie s uchádzačmi. Jadro diplomover práce pojednáva o aktuálnych trendoch na trhu práce a moderných metódach získavania zamestnancov, konkrétne o korporátnych kariérnych stránkach, sociálnych a profesionálnych sieťach a okrajovo aj o virtuálnych realitách a online hrách. V praktickej časti budú overené teoretické zásady na konkrétnom príklade spoločnosti Danone, a.s. s cieľom zhodnotiť stratégiu získavania zamestnancov tejto spoločnosti a navrhnúť optimalizačné riešenia identifikovaných nedokonalostí.
Keywords: employer brand,; zdroje kandidátov; získavanie zamestnancov; personálny marketing; LinkedIn,
Thesis title: Moderní metody získávání zaměstnanců
Author: Levrincová, Vieroslava
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Němec, Otakar
Opponents: Zaicová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit přehled moderních metod získávání zaměstnanců, které vznikly jako odpověď na aktuální trendy na trhu práce a hlavních zásad jejich úspěšného použití. Úvodní část práce je věnovaná detailnímu popisu procesu získávání zaměstnanců, jeho významu v rámci řetězce ostatních náborových aktivit a popisu tradičních metod komunikace s uchazeči. Jádro diplomové práce pojednává o aktuálních trendech na trhu práce a moderních metodách získávání zaměstnanců, konkrétně pak o korporátních kariérních stránkách, sociálních a profesionálních sítích a okrajově i o virtuálních realitách a online hrách. V praktické části budou ověřené teoretické zásady na konkrétním příkladu společnosti Danone, a.s. s cílem vyhodnotit strategii získávání zaměstnanců této společnosti a navrhnout optimalizační řešení identifikovaných nedokonalostí.
Keywords: HR marketing; LinkedIn; employer brand; zdroje kandidátů; získávání zaměstnanců
Thesis title: Modern methods of employees‘ sourcing
Author: Levrincová, Vieroslava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Němec, Otakar
Opponents: Zaicová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The goal of this thesis is to create an overview of modern methods of sourcing employees, which reflect the current trends at labor market, and to elaborate a set of basic principles guaranteeing their successful use. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part a larger context of the process of sourcing employees is defined and the basic traditional ways of sourcing are described. The core part of the thesis is then dedicated to the analysis of current labor market trends and the actual modern ways of sourcing, especially career web pages, social and professional media and eventually virtual realities and online games. In the practical part, the employees'sourcing strategy at Danone, a.s. is analysed and its basic optimization initiatives are identified.
Keywords: employer brand; sourcing employees; LinkedIn,; HR marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2011
Date of submission: 16. 5. 2012
Date of defense: 18. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34634/podrobnosti

Files for download

    Last update: