The Specifics of Commercial Communications in Vietnam

Thesis title: Specifika komerčních komunikací ve Vietnamu
Author: To, Bich Ngoc
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá trhem komerčních komunikací ve Vietnamu a vymezením jeho specifik. Vodítkem pro porovnání je český trh komerčních komunikací. První kapitola se zabývá teoretickým východiskem pro celou práci. Šest forem komerčních komunikací (Reklama, Direct Marketing, Sales Promotion, Public Relations, Sponzoring a Online komunikace) je zařazeno do širšího rámce marketingové komunikace. Druhá kapitola seznamuje čtenáře s Vietnamem, důraz je kladen na ekonomickou situaci země, historii a kulturu. Třetí kapitola poskytuje informace k pochopení vietnamského spotřebitele z pohledu jeho kulturních dimenzí a spotřebních trendů. Je zde uveden rovněž příklad segmentace spotřebitelů podle věku. Čtvrtá kapitola charakterizuje trh komerčních komunikací ve Vietnamu. Popsán je reklamní řetězec a jeho fungování. Pozornost je věnována právní regulaci trhu komerčních komunikací. Dále jsou vymezeny u jednotlivých forem specifika na tamním trhu. Cenné informace pro tuto část práce poskytli odborníci komerčních komunikací ve Vietnamu. Poslední kapitola zužitkovává poznatky dané problematiky na příkladu analýzy televizní kampaně mezinárodní značky ve Vietnamu.
Keywords: sponzoring; direct marketing; online komunikace; Public Relations; podpora prodeje; reklama; Vietnam; komerční komunikace
Thesis title: The Specifics of Commercial Communications in Vietnam
Author: To, Bich Ngoc
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the commercial communications market in Vietnam and describes its specifics. The guideline to comparison is the Czech market of commercial communications. The first chapter deals with the theoretical basis. Six forms of commercial communications (Advertising, Direct Marketing, Sales Promotion, Public Relations, Sponsoring and Online Communication) are included in a wider framework of marketing communications. The second chapter introduces Vietnam to the reader; the emphasis is laid on the economic situation of the country, history and culture. The third chapter provides information for understanding Vietnamese consumers in terms of cultural dimensions and consumer trends. The example of consumer segmentation based on age is also mentioned there. The fourth chapter characterizes the commercial communications market in Vietnam. The advertising chain and its functioning is described. Attention is paid to the legal regulation of the commercial communications market. The specifics at the local market are defined for each form. Valuable information for this part is provided by experts in commercial communications in Vietnam. The last chapter utilizes knowledge of the issue on the example of analyzing television campaign of an international brand in Vietnam.
Keywords: Public Relations; sales promotion; advertising; Online Communication; commercial communications; sponsoring; direct marketing; Vietnam

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 20. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33935/podrobnosti

Files for download

    Last update: