Creation of small business in the field of services

Thesis title: Vznik a podnikanie malej firmy v oblasti služieb
Author: Teremová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je priblížiť proces zakladania nového malého podniku. Teoretická časť sa zameriava najskôr na definíciu základných pojmov, rozbor právneho prostredia podnikania v Slovenskej republike a špecifikáciu malého a stredného podnikania. Následne potom odhaľuje základné predpoklady úspechu a vymedzuje kroky, ktoré je treba vykonať pred zahájením podnikateľskej činnosti. Praktická časť je tvorená 3 okruhmi -- stručným predstavením vlastnej podnikateľskej myšlienky, analýzou externého okolia podniku a praktickým postupom zakladania spoločnosti.
Keywords: založenie spoločnosti; podnikateľský zámer; externé prostredie
Thesis title: Vznik a podnikání malé firmy v oblasti služeb
Author: Teremová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je přiblížit proces zakládání nového malého podniku. Teoretická část se zaměřuje nejprve na definici základních pojmů, rozbor právního prostředí podnikání v České republice a specifikaci malého a středního podnikání. Následně pak odhaluje základní předpoklady úspěchu a vymezuje kroky, které je třeba provést před zahájením podnikatelské činnosti. Praktická část je tvořena 3 okruhy - stručným představením vlastní podnikatelské myšlenky, analýzou externího okolí podniku a praktických postupů zakládání společnosti.
Keywords: podnikatelský záměr; externé prostředí podniku; založení společnosti
Thesis title: Creation of small business in the field of services
Author: Teremová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to outline the process of setting up a new small business. The theoretical part is focused on definition of basic concepts, analysis of the legal environment of business in the Slovak Republic and the specification of small and medium enterprises. Subsequently, it reveals the essential assumptions for success and defines the steps to be performed before starting the business. The practical part consists of three circles - a brief introduction of own business idea, analysis of the external business environment and practical establishment of the company.
Keywords: business plan; external environment; establishment of the company

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2011
Date of submission: 2. 9. 2011
Date of defense: 20. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30564/podrobnosti

Files for download

    Last update: