ExxonMobil International Marketing Strategy

Thesis title: Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil
Author: Sedlářová, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Malý, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil se zabývá zejména značkovou a komunikační strategií společnosti a její vybrané konkurence (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Jednotlivé prvky těchto strategií jsou pak porovnávány, na základě SWOT analýzy jsou charakterizovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby ve strategii společnosti ExxonMobil a závěrem práce jsou doporučení pro možné změny ve strategii společnosti ExxonMobil. Samotná práce je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola představuje korporaci ExxonMobil, její uspořádání a strategii. Druhá kapitola se soustředí na popis značkové a komunikační strategie ExxonMobilu. Následující kapitola popisuje vybrané aspekty marketingové strategie konkurentů Royal Dutch Shell plc a BP p.l.c. Závěrečná kapitola, tedy kapitola čtvrtá, je věnována srovnání strategií konkurence, je provedena SWOT analýza marketingové strategie společnosti ExxonMobil a kapitola je zakončena doporučeními pro změny v marketingové strategii korporace.
Keywords: SWOT analýza; přímý marketing; public relations; podpora prodeje; reklama ; komunikační mix; komunikační strategie; značková strategie ; ExxonMobil; mezinárodní marketingová strategie; BP p.l.c.; Royal Dutch Shell plc
Thesis title: ExxonMobil International Marketing Strategy
Author: Sedlářová, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Malý, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Master thesis ExxonMobil International Marketing Strategy deals mainly with brand management and communication strategy of ExxonMobil Corporation and its selected competitors (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Elements of these strategies are compared and based on the SWOT analysis strengths, weakness, opportunities and threats of ExxonMobil strategy are identified. In conclusion, the thesis introduces recommendations for possible changes in ExxonMobil marketing strategy. The work itself is divided into 4 chapters. The first chapter introduces the corporation, its structure and strategy. Second part describes ExxonMobil's brand management and communication strategy. The following part is focused on the description of the selected aspects of marketing strategy within the competitors - Royal Dutch Shell plc and BP p.l.c. The final chapter presents comparison of the competitors' strategies, SWOT analysis for ExxonMobil marketing strategy and offers recommendations for possible changes in the corporation strategy.
Keywords: direct marketing; promotion; communication strategy; brand management; international marketing strategy; BP p.l.c.; Royal Dutch Shell plc; ExxonMobil; SWOT analysis; public relations; advertising; communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 27. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34284/podrobnosti

Files for download

    Last update: