Loyalty programmes as a tool for competitive fight against price reductions on the example of L'Oréal

Thesis title: Věrnostní programy jako nástroj konkurenčního boje proti slevám na příkladu společnosti L Oreal
Author: Ježek, Adam
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Šebová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce si klade za cíl optimalizaci a zefektivnění stávajícího věrnostního programu L'Oréal Paris. Teoretická část pojednává o historii, trendech a budoucnosti věrnostních programů a obsahuje unikátní dělení těchto programů. Praktická část je věnována analýzám a vyhodnocení fungování věrnostního klubu L'Oréal Paris, přičemž jsou formulována doporučení na zlepšení procesu jeho fungování.
Keywords: věrnostní program; věrnostní klub; L'Oréal
Thesis title: Loyalty programmes as a tool for competitive fight against price reductions on the example of L'Oréal
Author: Ježek, Adam
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Šebová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis is focused on the topic of loaylty programmes. First part deals with the history, trends and future of loyalty programmes in general. Second part is devoted to the loyalty programme of L'Oréal Paris, which was analyzed. Based on carried analysis, proper recommendation were suggested in order to improve the processes and effectivity of the loyalty programme.
Keywords: Loyalty; L'Oréal; loyalty programme

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 27. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33060/podrobnosti

Files for download

    Last update: