Neuromarketing

Thesis title: Neuromarketing
Author: Mrkvová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje nově vzniklé disciplíně propojujíci marketing s poznatky z neurověd -- neuromarketingu. V první části jsou charakterizována teoretická východiska neuromarketingu včetně jeho historie, jsou definovány základní metody, používající se k měření a zachycení podvědomých reakcí respondenta na marketingový podnět a je také představen první neuromarketingový model. V části praktické je zmapováno, které neuromarketingové metody, v jakém rozsahu a k jakým účelům se reálně používají. Zároveň je porovnán stav praktického využití neuromarketingových metod v rámci České republiky a zahraničí. Závěr práce je věnován etickým aspektům využití neuromarketingu a vývoji neuromarketingu do budoucna.
Keywords: zobrazovací metody; spotřebitelovo chování; neurověda; neuromarketing
Thesis title: Neuromarketing
Author: Mrkvová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with new emerged discipline neuromarketing, which connects marketing with findings of neuroscience. First part of the thesis characterizes theoretical findings concerning neuromarketing, including also its history. It defines basic methods that are used to measure and capture subconscious reactions of a respondent to marketing stimulus. In this part of the work is also presented the first neuromarketing model. In the practical part there is mapped, which neuromarketing methods are used in practice and it also gives answers about purpose and extend of neuromarketing use. Moreover, it compares the situation in the Czech Republic and abroad from the point of neuromarketing use. The conclusion is devoted to ethical aspects of neuromarketing use and the development of neuromarketing in the future.
Keywords: imaging technologies; consumer behaviour; neuroscience; neuromarketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2010
Date of submission: 1. 6. 2011
Date of defense: 18. 10. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29480/podrobnosti

Files for download

    Last update: