Brand management of selected brand

Thesis title: Brand management vybrané značky
Author: Machová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kraus, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení značky. Cílem práce bylo shrnout problematiku brand managementu a současné poznatky v této oblasti aplikovat na konkrétní značku, tedy analyzovat stávající brand management vybrané značky, kriticky jej zhodnotit a navrhnout doporučení pro zlepšení řízení této značky. Teoretická část práce přináší informace o pojmech značka a brand, popisuje funkce a prvky značky a zabývá se jednotlivými fázemi brand managementu. V praktické části práce je představen trh příslušné značky, výrobce dané značky a značka jako taková. Podstatná část teoretické části práce je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo pro potřeby práce provedeno. V závěrečné části práce je zhodnocena současná situace příslušné značky a její brand management a jsou formulována doporučení pro řízení této značky v budoucnosti.
Keywords: řízení značky; rychloobrátkové zboží; značka
Thesis title: Brand management of selected brand
Author: Machová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kraus, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis engages in the subject of brand management. The objective of the thesis was to conceive the subject of brand management and to apply the knowledge gained to a particular brand, i. e. to analyze and critically evaluate current brand management of the brand selected and to suggest recommendations for leading the brand in the future. The theoretical part of the thesis focuses on brand, brand elements and functions and engages in particular phases of the brand management process. The practical part of the thesis introduces the market of the chosen brand, the brand producer and the brand itself. The practical part also includes evaluation of survey concluded. The final part of the thesis engages in describing and evaluating the current management of the brand selected and in composing recommendations for leading the brand in the future.
Keywords: fast moving consumer goods; brand management; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 1. 2011
Date of submission: 30. 9. 2011
Date of defense: 24. 10. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29994/podrobnosti

Files for download

    Last update: