Evaluation of Marketing Mix of a chosen Hotel

Thesis title: Zhodnocení marketingového mixu vybraného hotelu
Author: Jedounová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Svoboda, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá oblastí cestovního ruchu, část je věnována charakteristice služeb v cestovním ruchu a také hotelnictví. Podstatou práce je marketing v cestovním ruchu a službách, konkrétně v hotelnictví, kde je cílem zhodnotit jednotlivé části marketingového mixu u vybraného tříhvězdičkového hotelu a navrhnout možné změny, které by mohly zvýšit poptávku či přilákat novou klientelu.
Keywords: Marketing v hotelnictví; Hotelnictví; Služby v cestovním ruchu; Cestovní ruch
Thesis title: Evaluation of Marketing Mix of a chosen Hotel
Author: Jedounová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Svoboda, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuse on tourism, part of it focuse on characteristic of tourism services and hotel industry too. Substance of this work is marketing in tourism and tourism services, specifically in hotel industry, where the goal is evaluate every simple part of marketing mix by chosen three-stars hotel and propose possible changes which could increase demand or attract new clients.
Keywords: Marketing in hotel industry; Tourism services; Tourism; Hotel industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2011
Date of submission: 2. 12. 2012
Date of defense: 9. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40600/podrobnosti

Files for download

    Last update: