Marketing strategy of internet shop

Thesis title: Marketingová strategie internetového obchodu
Author: Mentlík, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Břečťan, René
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií internetového dárkového obchodu Dobrýkoš.cz. Jedná o dárkový internetový obchod se zaměřením na prodej dárkových košů složených ze zahraničních delikates. Marketingová strategie se opírá o marketingový výzkum a osobní zkušenosti z mého působení v tomto internetovém obchodu. Práce vyhodnocuje dotazník zaměřený na hodnocení produktů a služeb stávajícím zákazníkům, doporučuje marketingovou strategii pro tento projekt a ukazuje reálný postup při realizaci konkrétní reklamní kampaně formou rozhlasové reklamy. Jedná o reklamní kampaň zaměřenou na propagaci nových produktů v nabídce. Závěr doporučuje postup práce se stávajícími zákazníky, práci obchodního oddělení, marketingovou strategii a marketing sociálních sítí.
Keywords: Marketing; Internet; Reklama; Strategie; Rádio; On-line; Sociální sítě; Výzkum
Thesis title: Marketing strategy of internet shop
Author: Mentlík, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Břečťan, René
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with marketing strategy of the internet gift shop Dobrýkoš.cz. It is an internet gift shop with a focus on selling gift baskets filled with exclusive foreign delicacies. Marketing strategy is based on market research and personal experience from my time in this online shop. Thesis evaluates a questionnaire focused on the assessment of products and services provided to existing customers, recommends marketing strategy for this online project and shows actual process of the implementation of particular advertising campaign through radio advertising. The advertising campaign is focused on promoting new products. The conclusion recommends a method of work with existing customers and sales department, outlines marketing strategy and marketing of social networks.
Keywords: Advertisement; Radio; Social network; Research; Strategy; Marketing; On-line; Internet

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2012
Date of submission: 21. 12. 2012
Date of defense: 15. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35766/podrobnosti

Files for download

    Last update: