Marketing communication of company Kofola a.s

Thesis title: Marketingová komunikace společnosti Kofola a.s
Author: Šlemrová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Leitner, Šimon
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je provést marketingový výzkum a jeho prostřednictvím zjistit, jak působí marketingová komunikace nápoje Kofola na spotřebitele a následně doporučit možné marketingové aktivity k realizaci. Teoretická část práce bude věnována základním pojmům marketingové komunikace, novým trendům a marketingovému výzkumu. V praktické části bude představena společnost Kofola a.s., její marketingová komunikace a popsány komunikační kampaně za roky 2010-2012. Praktickým přínosem této práce bude provedení marketingového výzkumu pomocí dotazníkového šetření, jehož cílem bude zjistit, jak spotřebitelé vnímají marketingovou komunikaci Kofoly. Následně budou na základě poznatků z průzkumu doporučeny další vhodné marketingové aktivity, které by při své komunikaci mohla firma využít.
Keywords: Kofola; Marketingová komunikace; komunikační kampaň
Thesis title: Marketing communication of company Kofola a.s
Author: Šlemrová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Leitner, Šimon
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor's thesis is to conduct a marketing research aiming to find out how consumers perceive Kofola's marketing communication and then to recommend other marketing activities that could be implemented. Theoretical part of work will focus on basic terms of marketing communication, new trends and marketing research. In practical part of bachelor's thesis will be introduced company Kofola a.s., its marketing communication and communication campaigns from year 2010 to 2012. Practical benefit from this work will be realization of marketing research. Aim of the research will be to find out, how people perceive Kofola's marketing communication. On the basis of the research results will be recommended several suitable marketing activities, which could be used by the company for improving its marketing communication.
Keywords: Marketing communication; communication campaign; Kofola

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2012
Date of submission: 30. 12. 2012
Date of defense: 15. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35380/podrobnosti

Files for download

    Last update: