Marketing strategy of the company Vitana, a.s

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Vitana,a.s
Author: Šafaříková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kovářová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Vitana při uvedení řady Natur na český trh a jejím cílem bylo navržení vylepšení této strategie tak, aby došlo ke zlepšení stávajícího postavení řady Natur. V úvodní teoretické části jsou rozebrány základní marketingové pojmy nutné k pochopení části praktické. Dále práce pojednává obecně o značce Vitana, jejím produktovém portfoliu a postavení v rámci konkurence. Stěžejní část je věnována uvedení řady Natur na český trh, analýze její současné situace a vlastnímu výzkumu. V závěru jsou uvedeny výsledky výzkumu spolu s doporučeními a návrhy na vylepšení marketingové strategie.
Keywords: dotazníkové šetření; zkušenostní test; marketingová strategie; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of the company Vitana, a.s
Author: Šafaříková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kovářová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of the Vitana company during the launch of the new product line Natur on the Czech market. Its goal is to provide suggestions to the marketing strategy in order to improve the current situation of the product line. Theoretical part discusses fundamental marketing terms that are necessary for understanding the practical part. Furthermore, the company history, product portfolio and the position of Vitana in the Czech food market are described. Crucial part is dedicated to the launch of Natur in the Czech Republic, analysis of its current situation and the research. In conclusion, the research results are presented along with the recommendations and suggestions for improving the current marketing strategy.
Keywords: experience test; marketing strategy; marketing mix; questionnaire

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 5. 2012
Date of submission: 7. 12. 2012
Date of defense: 16. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37558/podrobnosti

Files for download

    Last update: