Marketing communication for Dove shower gels in the Czech Republic

Thesis title: Marketingové komunikace sprchových gelů značky Dove v ČR
Author: Allushi, Genta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Šmída, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabýva analýzou marketingových komunikací sprchových gelů Dove na trhu Česke republiky. Celá analýza je zaměřena na dámské sprchové gely Dove v letech 2010 a 2011. Teoretická část práce se zabýva marketingem a jeho základní charakteristikou. Jsou zde rozebrány základní marketingové pojmy a na konec jsou zde rozebrány jednotlivé marketingové komunikace. V praktické části je představení společnosti Unilever a poté i její značky Dove. V poslední kapitole je analyzován cíl práce, a to marketingové komunikace sprchových gelů značky Dove. Tato část řeší současné aktivity značky a její formy komunikace. Na konci práce jsou vyhodnoceny všechny tyto aktivity a na základě tohoto hodnocení jsou navržena určitá doporučení do budoucna.
Keywords: komunikační mix; Dove; marketingové komunikace; marketingový mix; sprchové gely
Thesis title: Marketing communication for Dove shower gels in the Czech Republic
Author: Allushi, Genta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Šmída, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The key focus of the bachelor thesis is a critical analysis of the marketing communication strategy for Dove shower gels in the Czech market. In particular, the work explores strategies for shower gels for female consumers between years 2010 and 2011. The theoretical section provides an overview of the field of marketing and its basic characteristics, specifically, key marketing tools, definitions and the individual forms of marketing communication used in the current environment. In the practical section of the thesis, the company, Unilever and its brand Dove are introduced. The last chapter provides an in-depth analysis of the Dove communication strategy, current marketing activities and marketing channels used to target the female consumer. These marketing efforts are assessed and evaluated in the concluding remarks, with the aim to provide practical recommendations for future improvements in the marketing strategy for this product.
Keywords: marketing communication; communication mix; marketing mix; shower gels; Dove

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 4. 2012
Date of submission: 7. 12. 2012
Date of defense: 16. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37429/podrobnosti

Files for download

    Last update: