Influence of Fairs and Congresses on building destination image of the Czech republic

Thesis title: Vliv veletrhů a kongresů na budování image destinace ČR
Author: Vokounová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
V této práci je provedena analýza vlivů kongresů a veletrhů na image destinace, a to především s využitím poznatků marketingu v oblasti značek a image. Dále je využita teorie cestovního ruchu a destinačního marketingu. V navrženém interdisciplinárním přístupu představují veletrhy a kongresy faktory, které skrze různé zprostředkovatele ovlivňují image destinace. Kromě přímých obecných přínosů jsou v práci popsány proměnné, které se podílejí na transferu image veletrhů a kongresů na image destinace. Je identifikována skupina, u které se vlivy projevují nejsilněji. Pohled na současný stav veletržního a kongresového průmyslu a příklady z praxe pak demonstrují přenos asociací. Na základě získaných teoretických i praktických poznatků jsou v práci navržena opatření, která by mohla napomoci rozvoji veletržního a kongresového odvětví a zároveň mohla přispět k zesílení jeho pozitivních vlivů na image destinace.
Keywords: image; transfer image; eventy; kongresy; veletrhy; značka; destinace
Thesis title: Influence of Fairs and Congresses on building destination image of the Czech republic
Author: Vokounová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis analyses the influence of fairs and congresses on destination image. Marketing knowledge in field of branding and image is used as well as theory of tourism and destination marketing. As interdisciplinary approach proposes, fairs and congresses are understood as factors influencing the destination image through various agents. Not only general direct benefits but also variables participating on image transfer of congresses and fairs to destination image are described. Target group performing the strongest influence is identified. Review of contemporary fair and congress industry together with real situation examples demonstrate the transfer of associations. The diploma thesis suggests measures on the base of gained theoretical and practical knowledge, which could help in development of fairs and congresses to strengthen the positive influences on destination image.
Keywords: brand; events; destination; image transfer; image; congresses; fairs

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 3. 2012
Date of submission: 15. 1. 2013
Date of defense: 17. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37019/podrobnosti

Files for download

    Last update: