Analysis of on-line communication mix of Danone Czech Republic and a proposal to its effectiveness

Thesis title: Analýza on-line komunikačního mixu společnosti Danone a návrh na jeho zefektivnění
Author: Hodboď, Radek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Raiman, Alexander
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem on-line komunikace a jejím vymezením v rámci komunikačního a marketingového mixu. Je úzce spojena s překotným technologickým vývojem. Je tedy nutno sledovat trendy, které jsou rovněž součástí práce. Na základě teoretických podkladů, analýzy českého internetového a reklamního prostředí a výzkumu přístupu českých firem k on-line komunikaci, si autor klade za cíl stanovit, jaký význam on-line hraje v porovnání s ostatními částmi komunikačního mixu. Výstupy z výše zmíněného jsou aplikovány v analýze on-line komunikačního mixu rychloobrátkového výrobce i konkurenčních aktivit. Tato zjištění jsou dále formulována v doporučení pro zefektivnění on-line komunikace analyzované společnosti a taktéž slouží ke stanovení nové strategie.
Keywords: digitální média; FMCG; internetový marketing; on-line komunikace
Thesis title: Analysis of on-line communication mix of Danone Czech Republic and a proposal to its effectiveness
Author: Hodboď, Radek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Raiman, Alexander
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis studies the topic of on-line communication as a part of communication mix and marketing mix. It's closely connected with rapid technological development. It's therefore necessary to monitor trends, which are also part of the thesis. Based on the theoretical backgound, analysis of Czech internet and advertising environment and research of Czech firm's approach to on-line communication, author deals with the importance of on-line forms in comparison to other parts of communication mix. The outputs of the above are applied in the analysis of FMCG producer's on-line communication mix and competitive activities also. These findings are further formulated in recommendations for more effective on-line communication of analysed company and also serves to determine the new strategy.
Keywords: digital media; internet marketing; on-line communication; FMCG

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2012
Date of submission: 29. 6. 2012
Date of defense: 17. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36212/podrobnosti

Files for download

    Last update: