Women's Attitudes to Advertising on Cosmetics

Thesis title: Postoje žen k reklamě na kosmetiku
Author: Soukupová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Škoda, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá obecnými postoji k reklamě a jejich vlivem na působení televizní reklamy na vybranou cílovou skupinu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy z oblasti komunikace a reklamy, charakterizovány postoje, jejich funkce, formování a změny a závěr části se věnuje postojům k reklamě a jejich vlivu na efektivitu reklamy. V praktické části byl proveden vlastní výzkum na reklamách na kosmetické produkty a cílové skupině žen. Po vymezení metodologie následuje nejprve sekundární a následně i primární výzkum obecných postojů k reklamě a primární výzkum působení vybraných reklam na kosmetiku na cílovou skupinu. Na závěr je provedena analýza závislostí působení reklamy na zjištěných postojích k reklamě, zhodnoceny výsledky výzkumu a navrženy možné implikace pro praxi.
Keywords: efektivita reklamy; vliv postojů k reklamě; působení reklamy; televizní reklama na kosmetiku; postoje k reklamě
Thesis title: Women's Attitudes to Advertising on Cosmetics
Author: Soukupová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Škoda, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with general attitudes toward advertising and their influence on the effect of television advertising in the selected target group. The theoretical section explains communication and advertising, attitudes, their function, changes and formation and also focuses on attitudes towards advertising and their impact on the effectiveness of advertising. In the practical part, there was done my own research on the advertising of cosmetic products and the target group of women. The methodology description is followed by secondary and primary research into general attitudes towards advertising and the effect of selected ads on cosmetics in the target group. In conclusion, the analysis of relationship between attitudes on advertising and advertising effects was done, the results were evaluated and possible implications for practice were suggested.
Keywords: television advertising on cosmetic products; advertising effectiveness; attitudes to advertising; influence of attitudes to advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2011
Date of submission: 14. 12. 2012
Date of defense: 17. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34340/podrobnosti

Files for download

    Last update: