The Principles of Corporate Social Responsibility in the example of a selected corporation

Thesis title: Principy společenské zodpovědnosti na příkladu vybrané firmy
Author: Justián, Josef
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Poláková, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti firem a odpovědnosti lidské společnosti vůbec. Ve své teoretické části popisuje východiska konceptů CSR, jejich praktické využit v korporátní praxi a skutečné dopady na společnost. Identifikuje hlavní faktory úspěšnosti společensko-odpovědnostních strategií. Hledá souvislost mezi odpovědnými postoji k podnikání a globalizačními procesy, vysvětluje vliv velikosti společností a firem na vlastní aktivitu v oblasti CSR. Současně zkoumá význam společensko-odpovědnostních přístupů na hodnotu firmy. Ve své praktické části navrhuje konkrétní projekt pro společnost Microsoft v oblasti environmentálního pilíře CSR a zároveň strategii realizace projektu. Porovnává pro a proti realizace projektu, a jeho možné dopady na cílovou skupinu uživatelů IT technologií.
Keywords: CSR; Microsoft; hodnota firmy; koncepty CSR; společenská odpovědnost firem
Thesis title: The Principles of Corporate Social Responsibility in the example of a selected corporation
Author: Justián, Josef
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Poláková, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis is dedicated to the topic of corporate social responsibility and the responsibility of society in general. In its theoretical part, the thesis describes the background of CSR concepts and guidelines, their practical utilization in the corporate praxis and real impacts on the society. It identifies the key factors for successful socially responsible strategies. It also finds the relationships between responsible attitudes in business and globalization processes and explains the influence of the size of businesses on their own activities in the field of CSR. Simultaneously, it examines the importance of socially responsible attitudes for corporate value. In its practical part, it elaborates a practical project for the Microsoft Corp. in the area of the environmental pillar of CSR and suggests the strategy of its realization. It evaluates pros and cons of the realization of the projects and its potential impacts on the target group of IT users.
Keywords: Microsoft; corporate and brand value; concepts of CSR; corporate social responsibility; CSR

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 17. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33916/podrobnosti

Files for download

    Last update: