Promotion of the CSR concept in the Czech Republic

Thesis title: Prosazování konceptu CSR v ČR
Author: Záhorská, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Petříčková, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce popisuje podstatu konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), monitoruje její vývoj a současnou roli v ČR a ve světě. Praktická část práce se zabývá institucemi v oblasti CSR v České republice s důrazem na organizaci Business Leaders Forum. Mapuje znalost konceptu a postoje vůči němu u dvou cílových skupin: manažerů firem a vysokoškolských studentů. V závěru jsou navržena opatření pro účinnější prosazování konceptu CSR v České republice.
Keywords: Marketing; Firma; Konkurenceschopnost; Udržitelnost; Společenská odpovědnost firem; CSR; Transparentnost; Sociální; Environment; Etika; Business Leaders Forum
Thesis title: Promotion of the CSR concept in the Czech Republic
Author: Záhorská, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Petříčková, Iva
Thesis language: Česky
Abstract:
This final thesis describes the core of the Corporate Social Responsibility (CSR) concept, monitors its development and its present role in the Czech Republic and the world. In the practical part of this thesis I focus on the institutions in the field of CSR in the Czech Republic, with emphasis on the Business Leaders Forum. I reveal the knowledge and the attitude of the target groups (managers, university students) towards the concept. In the last part of the thesis I suggest measures for higher efficiency of the promotion of the CSR concept in the Czech Republic.
Keywords: Marketing; Transparency; Environment; Enterprise; Sustainability; Corporate Social Responsibility; CSR; Ethics; Competitiveness; Business Leaders Forum; Social

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2011
Date of submission: 15. 12. 2012
Date of defense: 17. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33054/podrobnosti

Files for download

    Last update: