The Analysis of VisitBritain Marketing Activities

Thesis title: Analýza marketingových aktivit VisitBritain
Author: Mészarosová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Stejskalová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou marketingových aktivit britské centrály cestovního ruchu, VisitBritain. Teoretická část je zaměřena na marketing v cestovním ruchu s důrazem na destinační marketing. V druhé kapitole jsou rozebrány výkonové ukazatele cestovního ruchu Velké Británie a vnímání destinace očima návštěvníků. Poté následuje kapitola o marketingové strategii VisitBritain pro období 2010-2013 a marketingovém programu 2011-2015. Jelikož marketingová strategie i marketingový program vycházejí z velkolepých událostí, které Británie v poslední době zažila, diplomová práce ověřuje hypotézu, zdali měly Letní olympijské hry 2012 pozitivní vliv na příjezdový cestovní ruch Velké Británie. Poslední kapitola je věnována výsledkům kvantitativního výzkumu, který zjišťoval jestli olympijské hry motivovaly mladé lidi k návštěvě Británie.
Keywords: olympijské hry; Velká Británie; destinační marketing; marketingová strategie; VisitBritain
Thesis title: The Analysis of VisitBritain Marketing Activities
Author: Mészarosová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Stejskalová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with marketing activities of VisitBritain, the British national tourism board. Theoretical part discusses aspects of marketing in travel and tourism with emphasis on destination marketing. The second chapter contains economic indicators of British tourism industry and visitors' perceptions of this destination. The thesis continues with the analysis of Britain Marketing & 2012 Games Strategy 2010-2013 followed by the marketing programme 2011-2015. Since the strategy and programme stem from the great events that recently happened in Britain, this diploma thesis tests the hypothesis whether London Olympic Games 2012 have had a positive impact on British inbound tourism. The last chapter is dedicated to the results of survey which revealed whether young people had been motivated to visit Britain after London 2012 Olympic Games.
Keywords: olympic games; VisitBritain; marketing strategy; Great Britain; destination marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2011
Date of submission: 1. 12. 2012
Date of defense: 21. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33349/podrobnosti

Files for download

    Last update: