The Analysis of Marketing Strategy of GE Money Bank in the Czech Market

Thesis title: Analýza marketingová strategie GE Money Bank na českém trhu
Author: Švástová, Magda
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza společnosti GE Money Bank na českém trhu a návrh opatření pro odstranění slabých stránek strategie. V teoretické části je popsán koncept strategického řízení a následně jednotlivé složky marketingové strategie. Analytická část následně hodnotí vnější prostředí, ve kterém GE Money Bank působí a popisuje marketingovou strategii GE Money Bank - cíle společnosti, segmentaci a zacílení společnosti, marketingové cíle, firemní identitu, atd. V závěrečné části je strategie hodnocena pomocí SWOT analýzy a jsou navržena řešení pro zmírnění slabých stránek společnosti.
Keywords: marketingová strategie; positioning; segmentace
Thesis title: The Analysis of Marketing Strategy of GE Money Bank in the Czech Market
Author: Švástová, Magda
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of my thesis is the analysis of GE Money Bank's marketing strategy in the Czech market and proposal of measures to reduce its weaknesses. Theoretic part of the thesis describes concept of strategic management and particular parts of marketing strategy. Analytic part evaluates external environment in which GE Money Bank operates and subsequently describes marketing strategy of GE Money Bank -- goals of the company, segmentation and targeting, marketing objectives, corporate identity and so on. In the final part of the thesis, there is an SWOT analysis of the marketing strategy and proposed measures to reduce weaknesses of the marketing strategy.
Keywords: positioning; segmentation; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 22. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34536/podrobnosti

Files for download

    Last update: