Analysis of corporate identity company NIOSPORT agency, a.s

Thesis title: Analýza firemní identity společnosti NIOSPORT agency,a.s
Author: Hromasová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jarošová, Eva
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou firemní identity reklamní agentury NIOSPORT agency, a.s. Hlavním cílem této práce je provést analýzu firemní identity společnosti NIOSPORT agency, a.s. V teoretické části je vysvětleno, co je to vlastně firemní identita, z jakých prvků se skládá a proč je pro firmy tak důležitá. Dále je zde vymezen pojem image s důrazem na jeho odlišení od pojmu firemní identita, vysvětlena vzájemná provázanost mezi firemní identitou a firemní strategií a poté je věnována pozornost reklamním agenturám obecně. Praktická část se skládá z konkrétního popisu reklamní agentury NIOSPORT agency, a.s., z výsledků empirického šetření, ze zhodnocení image agentury a v neposlední řadě doporučení do budoucna, která vyplynou z teoretické analýzy, analýzy firemních dokumentů a hloubkových rozhovorů s ředitelem, zaměstnanci a klienty reklamní agentury.
Keywords: firemní produkt; firemní komounikace; firemní design; reklamní agentura; firemní image; firemní kultura; firemní identita
Thesis title: Analysis of corporate identity company NIOSPORT agency, a.s
Author: Hromasová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jarošová, Eva
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Master thesis focuses on issues of corporate identity of advertising agency NIOSPORT agency, a.s. The aim of this thesis is to analyze corporate identity of company NIOSPORT agency, a.s. In the theoretical part is explained what is a corporate identity, which elements are included and why it is so important for companies. Then there is a definition of an image with an emphasis on its distinction from the concept of corporate identity, explained the interdependence between corporate identity and corporate strategy, and then is paid attention on advertising agencies in general. The practical part consists of a description of a particular advertising agency NIOSPORT agency, a.s., the results of empirical research, evaluation of the image of agency and finally of recommendations for the future, arising from the theoretical part, analyzing corporate documents and of the depth interviews with the director, staff and clients of advertising agency.
Keywords: corporate product; corporate identity; advertising agency; corporate image; corporate design; corporate communication; corporate culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2012
Date of submission: 5. 12. 2012
Date of defense: 23. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38001/podrobnosti

Files for download

    Last update: