B2B communications in automotive in Czech republic

Thesis title: B2B komunikace v automobilové distribuci v České republice
Author: Konečný, Jonáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bernátek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na analýzu problematiky mezipodnikové komunikace v automobilové distribuci v České republice, při konkrétní aplikaci na značky Škoda, Volkswagen, Ford, Citroën a Mercedes-Benz. Za tímto účelem jsou zmapovány business-to-business marketingové aktivity praktikované automobilovými společnostmi a nástroje, které využívají. Práce také porovnává efektivitu komunikace zkoumaných značek.
Keywords: automobilový průmysl; marketingová komunikace; B2B
Thesis title: B2B communications in automotive in Czech republic
Author: Konečný, Jonáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bernátek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis focuses on the analysis of B2B marketing communications on Czech automotive market. The analysis is applied on the brands of Skoda, Volkswagen, Ford, Citroën and Mercedes-Benz. The thesis describes instruments and methods of business-to-business communications used by automotive companies and it compares the effectiveness of the communications of particular brands.
Keywords: B2B; automotive; marketing communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2011
Date of submission: 15. 12. 2012
Date of defense: 23. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34518/podrobnosti

Files for download

    Last update: