Brand building of SCA Packaging

Thesis title: Budování značky společnosti SCA Packaging
Author: Velínová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Dibelka, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vysvětlit důležité termíny, které by měli marketéři při snaze o úspěšné vybudování značky znát, teoreticky nastínit pojem a význam propagace, distribuce, identitu a hodnotu značky a podrobněji se zaměřít na marketingový mix a jeho části. Cílem praktické části je představit firmu SCA Packaging a porovnat teorii s praxí budování značky této firmy.
Keywords: Budování značky; Branding; Marketingový mix; Značka
Thesis title: Brand building of SCA Packaging
Author: Velínová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Dibelka, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my final thesis is to explain important terms which the marketers should know while wanting to build the successful brand. I would like to outline terms as promotion, distribution, indentity and brand value. Furthermore I willfocus on terms such as marketing mix and its parts. The aim of the practical part is to present the firm SCA Packaging and to compare the theory with brand building of this firm.
Keywords: marketing mix; brand building; branding

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2011
Date of submission: 1. 5. 2012
Date of defense: 23. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34210/podrobnosti

Files for download

    Last update: