Hyundai Motor Manufacturing Czech and European market

Thesis title: Hyundai Motor Manufacturing Czech a evropský trh
Author: Vítková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Vaněk, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo popsat a zdůvodnit vstup firmy Hyundai Motor Company na evropský trh, popsat a přiblížit fungování prodejních a obchodních sítí firmy Hyundai Motor Manufacturing Czech a také ověřit úspěšnost marketingové strategie HMMC na evropských (českých) zákaznicích. Firma Hyundai Motor Company postavila výrobní závod v Nošovicích zejména z důvodu stále se zvyšující poptávky po autech Hyundai. O realizaci stavby Nošovického závodu se rozhodlo v roce 2005 a na konci roku 2008 byl zahájen výrobní proces. Firma HMMC se nepodílí na tvorbě distribuční politiky firmy Hyundai Motor Company, ale je její nedílnou součástí. Distribuční politika vzniká v mateřské společnosti v Soulu a postupně je delegována na regionální kanceláře, distributory a dealery. V neposlední řadě úspěšnost marketingové strategie firmy HMMC byla ověřována prostřednictvím dotazníkového šetření mezi dealery vozů Hyundai v Moravskoslezském kraji. Bylo zjištěno, že čeští zákazníci více nakupují vozy Hyundai, protože marketingová strategie podporuje českost ve svých reklamách. Ovšem už nebylo zjištěno, zda zákazníci reagují pozitivně nebo negativně na prvky české státnosti v reklamách firmy Hyundai.
Keywords: marketingová strategie HMMC; Hyundai Motor Company; Hyundai Motor Manufacturing Czech; distribuční politika ; dealer; distributor
Thesis title: Hyundai Motor Manufacturing Czech and European market
Author: Vítková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Vaněk, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis has three main targets. To describe and give reasons why the firm Hyundai Motor Company entered the European market. To describe how sale and business network of company HMMC functions. To verify the success of HMMC's marketing strategy. Constantly increasing demand for cars Hyundai was the primary reason, why company HMC built subsidiary in Nošovice in Czech Republic. The decision about establishment of subsidiary HMMC was made in 2005 and production was begun at the end of year 2008. The company HMMC doesn't create distributional politics but it is important and necessary part of distribution chain. The distributional politics is formed in Soul by parent company. Then it is gradually delegated to regional offices, distributors and dealers. Finally the success of HMMC's marketing strategy was verified via questionnaire survey. This research was realized among dealers in Moravian-Silesian region. It was found out, that Czech customers buy cars Hyundai more, because HMMC's marketing strategy supports Czech traditional symbols and attributes in its advertisement. However it was not confirmed, if Czech customers reacted positively or negatively to Czech national symbols in advertisement of firm Hyundai.
Keywords: Hyundai Motor Manufacturing Czech; HMMC's marketing strategy ; dealer; distributor; distributional politics; Hyundai Motor Company

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2011
Date of submission: 15. 12. 2012
Date of defense: 23. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33640/podrobnosti

Files for download

    Last update: