The proposal of marketing plan for electronic version of newspaper with paid content

Thesis title: Návrh marketingového plánu pro elektronickou verzi novin s placeným obsahem
Author: Pazderská, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout roční marketingový plán pro placenou elektronickou verzi deníku MF DNES. Práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. První část se věnuje marketingovému plánu z teoretického hlediska, kde jsou shrnuty a podrobně definovány všechny jeho náležitosti. V praktické části je už plán představen na příkladu elektronické verze MF DNES s placeným obsahem. Na základě důkladné analýzy trhu, potenciálních zákazníků a realizovaného marketingového výzkumu jsou následně stanoveny marketingové cíle společnosti. Z nich vychází navržená marketingová strategie, která je konkrétněji rozepsána do akčního plánu. Nakonec je navržen rozpočet odpovídající těmto akcím.
Keywords: elektronická verze novin; marketingový plán; MF DNES
Thesis title: The proposal of marketing plan for electronic version of newspaper with paid content
Author: Pazderská, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master thesis is to suggest the marketing plan for paid digital version of daily newspaper MF DNES. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. The first part focuses on marketing plan from the theoretical point of view, where the plan and all its parts are summarized and defined into details. In the practical part, the plan is presented on the example of paid digital version of MF DNES. On the basis of deep market analysis, consumer analysis and executed marketing research, the marketing goals of the company are set. Based on these goals, the marketing strategy is suggested. The strategy is further explained in the action plan. Finally, the budget corresponding to these actions is proposed.
Keywords: MF DNES; electronic version of newspaper; marketing plan

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2011
Date of submission: 1. 12. 2012
Date of defense: 28. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34170/podrobnosti

Files for download

    Last update: