Consumer contests and the new technologies

Thesis title: Spotřebitelské soutěže a nové technologie
Author: Balcarová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelskými soutěžemi v prostředí moderních technologií. Jejím cílem je poskytnout komplexní přehled o roli spotřebitelských soutěží v marketingovém mixu, aktuální legislativě upravující problematiku soutěží v České republice, a především o možnostech využití internetu a mobilních zařízení pro vytvoření úspěšných soutěžních kampaní. Speciální pozornost je věnována soutěžním konceptům a aktuálním platformám, jež je možné pro realizaci spotřebitelské soutěže využít. Součástí práce je i dotazníkové šetření, poskytující unikátní data o míře zapojení dotazovaných do spotřebitelských soutěží.
Keywords: Chytré telefony; Spotřebitelská soutěž; Mobilní technologie; Sociální sítě; Internet
Thesis title: Consumer contests and the new technologies
Author: Balcarová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on consumer contests within the field of modern technologies. Its objective is to provide a comprehensive overview of the role consumer contests take as a part of the marketing communications mix, the current legislation governing the issue of consumer contests in the Czech Republic, and especially on how to use the Internet and mobile devices to create a successful contest campaign. Special attention is paid to describing a variety of contest concepts as well as to the most current platforms that can be used in a contest execution. The work also includes an online survey, providing unique data on involvement and preferences of the respondents about consumer contests.
Keywords: Smart phones; Mobile technologies; Consumer contest; Social networks; Internet

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 5. 2012
Date of submission: 30. 11. 2012
Date of defense: 30. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37763/podrobnosti

Files for download

    Last update: