Building relationship with customers in Supply Chain Management

Thesis title: Budování vztahu se zákazníky v rámci Supply Chain Managementu
Author: Kaluzhna, Yevgeniya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pernica, Petr
Opponents: Jirsák, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Supply chain management je relativně mladým vědním oborem, ale jeho význam stále stoupá. Na dnešní etapě vývoje, zákaznicky orientovaného trhu, podniky se již nesmí vyhybat spolupráci v dodavatlském řetězci. Cílem mé práce bylo odhalit jak supply chain management může příspět k budování vztahů se zákanzníky, protože zákazníky jsou základem jakéhokoliv podniku. První část práce shrnuje poznatky týkájící se supply chain managementu, konkurenčních strategií, zákazníků, typů dodavatelských řetězců a CRM. Zvláštní kapitola je věnovaná tomu, jak supply chain management může ovlivnit služby zákazníkům. A jaký význam mají služby pro budoucí konkurenceschopnost pondiků. V praktické části jsem rozebrala příklad společnosti Zappos.com. Která pomocí realizace své konkurenční strategie a podřazení celého dodavatelského řetezce strategickým cílům, vybudovala výníkající vztah se svými zákazníky. Na konci práce budou dané výhledy na budoucí vývoj aktivit v SCM.
Keywords: logistika; distribuční centrum; služby zákazníkům ; diferenciace; supply chain management; externí a interní zákazník; konkurenční strategie; CRM; Kiva roboti; UPS; Paretovo pravidlo; ABC analýza
Thesis title: Building relationship with customers in Supply Chain Management
Author: Kaluzhna, Yevgeniya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pernica, Petr
Opponents: Jirsák, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Application of supply chain management is still relatively recent practice, but it's importance is growing over time. Today, in the era of customer centricity, in order to become competitive firms shouldn't avoid collaboration with it's supply chain partners. Purpose of my thesis was to find out how supply chain management can contribute to building relationship with customers, who are the basis of any existing company. First part summarizes knowledge about supply chain, compeptitive strategies, customers, types of supply chains and customer relationship management. Particular part is dedicated to customer service and how supply chain management can contribute to it's improving. It describes also what meaning has customer service for future competitiveness. In second part, I presented the case of Zappos.com. E-retailer, which aligning entire functional strategies and whole supply chain to common strategic purpose managed to build excellent relationship with it's customers.
Keywords: fulfillment center; external and internal customer; competitive strategy; order winners; CRM; UPS; customer service; differentiation; supply chain management; logistics; order qualifiers; ABC analysis; Kiva robots; Pareto law

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Logistics

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2011
Date of submission: 10. 5. 2012
Date of defense: 29. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35187/podrobnosti

Files for download

    Last update: