Motivation and Organizational Culture as a Component of the Corporate Strategy

Thesis title: Firemní kultura a motivace zaměstnanců jako součást podnikové strategie
Author: Nováková, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořáková, Zuzana
Opponents: Kleibl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou firemní kultury a popisem systému motivace ve společnosti Unicorn Systems, která je renomovanou evropskou společností poskytující rozsáhlé informační systémy a řešení z oblasti informačních a komunikačních technologií. Cílem práce je zjistit stav firemní kultury a vyhodnotit, zda je tento stav pro společnost prospěšný. Stěžejní metodikou použitou v práci jsou metody 7S a OCAI (model soupeřících hodnot). Pro účely aplikace těchto metod jsou v práci použity dotazníková šetření a vedení polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci společnosti. V závěru práce jsou odhalena slabá místa firemní kultury a použitím syntézy závěrů z dotazníkového šetření, interview, best practise v oboru a v neposlední řadě i teoretických východisek je vypracováno doporučení pro manažerskou praxi.
Keywords: analýza firemní kultury; firemní kultura; Unicorn Systems; motivace
Thesis title: Motivation and Organizational Culture as a Component of the Corporate Strategy
Author: Nováková, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořáková, Zuzana
Opponents: Kleibl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the analysis of corporate culture and incentive system at Unicorn Systems, a renowned European company providing comprehensive IT systems and solutions in information and communication technologies. The primary objective of this analysis is to determine the state of the corporate culture and to evaluate whether its condition is beneficial to determine the state of the corporate culture and to eveluate whether its condition is beneficial to the company. The key methodology used in the work are methods of 7S and OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument). In order to achieve this objective, a survey was conducted to canvas the opinions of respondets (N = 25) from the company regarding their perceptions of the existing organisational culture, their preferences regarding the organisational culture within the company, and finally the organisational commitment. The conlusion revealed weaknesses in the corporate culture by synthesis using findings from the questionnaire survey, interviews, best practise in the field and also the theoretical background are drawn up recommendations for managerial practise.
Keywords: analysis of corporate culture; motivation; corporate culture; Unicorn Systems

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2011
Date of submission: 14. 12. 2012
Date of defense: 30. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32903/podrobnosti

Files for download

    Last update: