Practicies of product placement in Czech production

Thesis title: Praxe product placementu v české tvorbě
Author: Andrle, Štěpán
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Mazal, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá fungováním product placementu v české televizní a filmové tvorbě. V teoretické části je popsána jeho role v marketingové komunikaci, jeho vlastnosti a specifika. Zároveň jsou zde jeho vlastnosti a ztvárnění znázorněny na konkrétních příkladech. Praktická část pojednává o současné praxi v ČR. Zkoumá postoje a zkušenosti odborníků na implementaci product placementu a produkci filmových a televizních děl. Pojednává o postupu implementace product placementu. Popisuje také, jak by správný product placement měl vypadat, což je následně ilustrováno na konkrétních příkladech.
Keywords: televize; film; product placement; produkce
Thesis title: Practicies of product placement in Czech production
Author: Andrle, Štěpán
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Mazal, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the functioning of product placement in Czech television and film production. The theoretical part describes its role in marketing communication, its specifics and characteristics. Also, these characteristics are illustrated in specific examples. The practical part deals with the current situation in the country. It examines the attitudes and experiences of professionals implementing product placement and production of film and television works. It discusses the process of implementation of product placement. It also describes how the correct product placement should look like, which is then illustrated by specific examples.
Keywords: product placement; television; film; production

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2012
Date of submission: 30. 11. 2012
Date of defense: 31. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37648/podrobnosti

Files for download

    Last update: