Analysis of the marketing strategy of the company Jutex

Thesis title: Analýza marketingovej stratégie Jutex
Author: Zelenayová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Ballay, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto diplomovej práce bolo popísať postup tvorby marketingovej stratégie a analyzovať marketingovú stratégiu spoločnosti Jutex. Práca je rozdelená na dve časti. Teoretickú kapitolu tvorí vysvetlenie pojmu marketing a súčasné trendy, predpoklady tvorby marketingovej stratégie, situačná analýza a marketingový mix. Praktická kapitola nadväzuje na predošlú a cez prípadovú štúdiu spoločnosti Jutex prenáša teoretické poznatky do praxe. V závere diplomovej práce sú uvedené nové poznatky nadobudnuté písaním tejto práce a odporúčania pre spoločnosť Jutex.
Keywords: marketingová stratégie; komunikačný mix; marketing
Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti Jutex
Author: Zelenayová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Ballay, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo popsat postup tvorby marketingové strategie a analyzovat marketingovou strategii společnosti Jutex. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou kapitolu tvoří vysvětlení pojmu marketing a současné trendy, předpoklady tvorby marketingové strategie, situační analýza a marketingový mix. Praktická kapitola navazuje na předešlou a přes případovou studii společnosti Jutex přenáší teoretické poznatky do praxe. V závěru diplomové práce jsou uvedeny nové poznatky nabyté psaním této práce a doporučení pro společnost Jutex.
Keywords: marketing; komunikační mix; marketingová strategie
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of the company Jutex
Author: Zelenayová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Ballay, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the thesis was to describe the way of creating marketing strategy and analyze the marketing strategy of the company Jutex. The thesis is divided into two parts. The theoretical part consists of defining marketing and new trends, conditions of creating marketing strategy, situation analysis and marketing mix. Practical chapter builds on the previous one and through a case study of Jutex transfers theoretical knowledge into practice. The conclusion is summing up new knowledge acquired by writhing this thesis and recommendation for the company Jutex.
Keywords: marketing; marketing strategy; communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2012
Date of submission: 21. 12. 2012
Date of defense: 31. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36939/podrobnosti

Files for download

    Last update: