Consumers‘ behaviour analysis within the organic food market

Thesis title: Výzkum chování spotřebitelů na trhu biopotravin
Author: Kagan, Aleksandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provedení marketingového výzkumu spotřebitelského chování na trhu biopotravin prostřednictvím vhodně zvoleného dotazníku. Výzkum se zaměřuje na otázky: co je zdrojem informací o biopotravinách, zda a proč spotřebitelé nakupují biopotraviny, jak často je nakupují, jaké jsou průměrné měsíční výdaje za biopotraviny, kde nejčastěji biopotraviny nakupují, co je rozhodující při výběru obchodu s biopotravinami, které faktory tvoří překážku při nákupu apod. Výsledky výzkumu potvrzují, že biopotraviny jsou pro spotřebitele v současné době dosti známé, avšak nakupuje je jen necelá polovina spotřebitelů, a to buď kvůli vysoké ceně, nebo z důvodu nedůvěry.
Keywords: internet; ekologické zemědělství; trh biopotravin; Výzkum spotřebitelského chování
Thesis title: Consumers‘ behaviour analysis within the organic food market
Author: Kagan, Aleksandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to perform marketing research of consumer behavior in the market of organic food through the suitably questionnaire. The research focuses on the questions - what is the source of information about organic food, whether and why consumers buy organic food, how often consumers buy organic food, what is the average monthly expenditure for organic food, what is the most popular place for purchasing organic food, what is main critical points in selecting of organic food, which factors are barrier for purchase, etc. The results of the research confirm that organic food is well known for most of consumers, but lower than half of consumers which purchasing it, either because of high cost or because of mistrust.
Keywords: Internet; organic farming; organic food market; Consumer`s behaviour analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 12. 2011
Date of submission: 30. 9. 2012
Date of defense: 31. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35233/podrobnosti

Files for download

    Last update: