Social Media Marketing of Czech Mobile Operators

Thesis title: Social media marketing českých mobilních operátorů
Author: Samková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šírová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je rozebrat možnosti prezentace firmy v prostředí sociálních médií se zaměřením na Twitter, určit, zda přítomnost firmy v tomto prostředí může ovlivnit (pozitivní) vnímání značky a v neposlední řadě doporučit, jak by firma měla na Twitteru komunikovat. Teoretická část, na základě poznatků získaných z odborné literatury, výzkumů a statistik, popisuje základní definice a principy sociálních médií a social media marketingu. V praktické části jsou kvantitativně i kvalitativně zkoumány zmínky o dané značce, dlouhodobý trend je pak poměřen s konkrétní kampaní. Vše je doplněno o dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit, zda lidé se značkami v sociálních médiích komunikují a jak. Poznatky z této části jsou doplněné o vlastní zkušenosti se správou profilů na sociálních sítích a shrnuty v doporučeních o komunikaci na Twitteru.
Keywords: Twitter; sociální média; marketing; komunikace; internet
Thesis title: Social Media Marketing of Czech Mobile Operators
Author: Samková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šírová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the possibility of presentation of the company in an environment of social media with a focus on Twitter, to determine whether the presence of the company in this environment can affect (positively) brand perception and finally to recommend how the company should communicate on Twitter. The theoretical part describes definitions and the basic principles of social media and social media marketing based on the knowledge gained from literature, surveys and statistics. In the practical part, the mentions of the brand are quantitatively and qualitatively analyzed, the long-term trend is then compared with the specific campaign. All this is complemented by a questionnaire survey, which aims to determine whether and how people communicate with brands via social media. The findings of this section, together with the experience in managing profiles on social networks are finally summarized in the recommendations of communication on Twitter.
Keywords: Twitter; Social Media; Communication; Internet; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2011
Date of submission: 31. 12. 2012
Date of defense: 31. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34028/podrobnosti

Files for download

    Last update: