Marketing analysis in Divadlo v Dlouhé

Thesis title: Analýza marketingu Divadla v Dlouhé
Author: Marková, Klotylda
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou možnosti využití marketingu v oblasti kultury, konkrétně divadla, na praktickém příkladu Divadla v Dlouhé, úspěšné pražské příspěvkové organizace. Bakalářská práce se zabývá specifiky marketingu a jeho zvláštnostmi v oblasti divadla, subjektu v rámci neziskového sektoru. Věnuje se marketingovému mixu, marketingovým nástrojům a problematickému skloubení umění a marketingu, který je v podmínkách českých neziskových organizací stále podceňován. Konkrétně je práce zaměřena na propagaci, tiskový servis a PR, prodejní strategii s ohledem na specifika divadelního prostředí. Po stručném teoretickém úvodu do problematiky se věnuje konkrétním tématům přímo navázaným na praxi Divadla v Dlouhé.
Keywords: Divadlo v Dlouhé; Divadlo; Marketing; Kultura
Thesis title: Marketing analysis in Divadlo v Dlouhé
Author: Marková, Klotylda
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is possibilities of using marketing in culture area or to be more specific - in theatre. Divadlo v Dlouhé, one of the most successful semi-budgetary organizations in Prague, serves as an example of practice. The thesis goes into details about special characteristics in the field of theatre, a non-profit organization in public sector. It occupies with marketing mix, marketing tools and deals with a problem of linking together art and marketing which is still underestimated among Czech non-governmental organizations. In concrete terms, this thesis focuses on promotion, media service and PR, selling strategy on view of specifics of theatrical milieu. After a concise theoretical introduction to the problem, the bachelor thesis goes in for specific issues directly connected to the practice in Divadlo v Dlouhé.
Keywords: Divadlo v Dlouhe; Theatre; Marketing; Culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2012
Date of submission: 31. 12. 2012
Date of defense: 31. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38563/podrobnosti

Files for download

    Last update: