Social networks to support competitiveness in companies

Thesis title: Využití sociálních sítí pro podporu konkurenceschopnosti v podnicích
Author: Rumplíková, Blanka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Měsíček, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na problematiku sociálních sítí. Sociální sítě jsou jedním z mnoha druhů sociálních médií, která jsou v úvodu práce definována a jsou popsány jejich charak-teristické znaky. Dále se práce soustředí na sociální sítě, možnosti vybraných představitelů sociálních sítí v oblasti marketingu a internetovému marketingu obecně. Jsou stanovena tři kritéria využití sociálních sítí v podnicích -- podpora prodeje, propagace a komunikace, ta jsou nejdříve popsána teoreticky, dále analyzována v prostředí konkrétní společnosti, kterou je společnost Student Agency a nakonec je v rámci těchto kritérií navrhnuto řešení zlepšení využívání sociálních sítí ve vybrané společnosti. Cílem práce je definovat možnosti využití sociálních sítí v podnicích, které podpoří konkurenceschopnost, dále popsat jednotlivé možnosti na reálné společnosti a navrhnout možné vylepšení.
Keywords: internetový marketing; sociální médium; sociální síť
Thesis title: Social networks to support competitiveness in companies
Author: Rumplíková, Blanka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Měsíček, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the issue of social networks. Social networks are one of the many types of social media, which are defined in the introduction of this thesis and described their characteristics. The thesis focuses on the options of two social networks in marketing and on the internet marketing in general. There are three criteria for the use of social net-works in companies -- sales promotion, publicity and communication. They are first de-scribed theoretically, analyzed in the environment of a particular company, the company Student Agency, and ultimately within these criteria suggested solutions to improve the use of social networks in the company. The aim of thesis is to define the possibilities of using social networks in companies to promote competitiveness, describe the options on real company and suggest possible improvements.
Keywords: internet marketing; social media; social network

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2012
Date of submission: 30. 11. 2012
Date of defense: 4. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37988/podrobnosti

Files for download

    Last update: