Design of Project Management Methodology for an Advertising Agency

Thesis title: Návrh metodiky projektového řízení v reklamní agentuře
Author: Nedomlel, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chocholatý, Drahomír
Opponents: Binar, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá projektovým řízením v reklamní agentuře. Analyzuje současnou metodiku projektového řízení agentury, definuje její úzká místa a navrhuje zlepšení této metodiky. Tohoto cíle dosahuje analýzou pomocí metodiky Teorie omezení a srovnáním s metodikami a best practices v tomto odvětví. První část práce popisuje metodiky projektového řízení, speci-fika projektového řízení v reklamních agenturách a Teorii omezení. Druhá, praktická část analyzuje pomocí Teorie omezení konkrétní reklamní agenturu a navrhuje konkrétní změny metodiky projektového řízení, především v oblasti plánování a řízení projektů. Hlavní výstup a přínos práce je v návrhu změn metodiky projektového řízení v reklamní agentuře.
Keywords: metoda kritického řetězu; metodika; projektové řízení; projekt; Teorie omezení; reklamní agentura
Thesis title: Design of Project Management Methodology for an Advertising Agency
Author: Nedomlel, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chocholatý, Drahomír
Opponents: Binar, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with project management in an advertising agency. It analyzes the current methodology of the agency project management, defines its weak points, and proposes a set of improvements to this methodology. This goal is achieved through analysis of the project management of the agency using the Theory of Constraints methodology and comparison with the methodologies and best practices of the project management in the industry. The first part describes the common project management methodologies, the specifics of the project management in advertising agencies and the Theory of Constraints. The second part analyzes a particular advertising agency using the Theory of Constraints and proposes a set of changes to its methodology, mostly in the area of project planning and project management. The merit and main output of the work consists of the proposed changes to the advertising agency project management methodology.
Keywords: project management; Critical Chain Method; Theory of Constraints; advertising agency; methodology; project

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 4. 2012
Date of submission: 14. 12. 2012
Date of defense: 4. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37257/podrobnosti

Files for download

    Last update: