Strategic Marketing Plan for a Starting Company

Thesis title: Strategický marketingový plán začínající společnosti
Author: Třesohlavý, Karel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je aplikace principů strategického marketingového plánování na konkrétní připravovaný podnikatelský záměr. V první části práce je popsána problematika marketingového plánování s využitím odborné literatury. Na ni pak navazuje praktická část, ve které jsou principy marketingového plánování aplikovány na specifický podnikatelský záměr. Výsledkem práce je ucelený marketingový plán zahrnující všechny důležité oblasti, které jsou pro začínající společnost nezbytné. Charakterizuji v něm trh, na který má společnost vstoupit. Na základě těchto informací jsou stanovené cíle a strategické záměry společnosti. Je provedena segmentace potenciálních zákazníků a určeny strategické a taktické záměry pro prvky marketingového mixu. V závěru práce je sestaven akční plán a rozpočet. Tato práce dokazuje, že podnikatelský záměr je realizovatelný a má potenciál stát se úspěšným subjektem na daném trhu.
Keywords: Akční plán; Segmentace trhu; Situační analýza; Marketingový plán; Strategický marketing
Thesis title: Strategic Marketing Plan for a Starting Company
Author: Třesohlavý, Karel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master's Thesis is the application of principles of strategic marketing planning for specific business plan. Marketing planning is described in the first part of this thesis based on literature sources. It is followed by a practical part, in which the principles of marketing planning are applied for a specific business plan. Result of this thesis is a comprehensive marketing plan covering all the important areas that are necessary for a start-up company. The market, which the company will enter, is characterized. Based on this information, objectives and strategic plans of the company are set. Segmentation of potential customers is determined and strategic and tactic tools are set. In the final part of this thesis an action plan and budget is drawn up. This thesis demonstrates that the business plan is feasible and the company has the potential to become a successful player in the market.
Keywords: Action plan; Market segmentation; Situation analysis; Marketing plan; Strategic marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2012
Date of submission: 15. 12. 2012
Date of defense: 6. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38525/podrobnosti

Files for download

    Last update: