The Typology of the Customers in the Fashion Industry

Thesis title: Typologie zákazníků v oblasti módy
Author: Rajnochová, Radka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá typologií zákazníků se zaměřením na oblečení a obuv. Cílem práce je komparace dvou vypracovaných typologií. Ta první je založena na datech projektu Fashion 2012, druhá pak vychází z provedené analýzy dat MML-TGI. Kromě detailního popisu výsledných segmentací, práce obsahuje také zhodnocení kladných a záporných stránek obou výzkumů, možná doporučení a návrhy nových typologií. Další kapitoly se pak věnují nastínění teoretických východisek nebo aktuální charakteristice trhu s módou v České Republice. Výsledky, které práce nabízí, jsou plně využitelné v praxi. Díky nim firmy mohou získat komplexní přehled o trendech a zákaznících tohoto trhu.
Keywords: Segmentace; Nákupní chování; Móda
Thesis title: The Typology of the Customers in the Fashion Industry
Author: Rajnochová, Radka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master's Thesis is focusing on the typology of consumers in the apparel industry. The thesis is comparing two different typologies. The first one is based on the data of the project Fashion 2012, the second one on the analysis of data MML-TGI. The thesis is also including a detailed description of the segments and evaluation of the positive and negative aspects of these projects, possible recommendations and proposals for new typologies. Next sections are focusing on the theoretical aspects and characteristics of the Czech market. It is fully possible to use the results in practice. Thanks to them, the companies can obtain a comprehensive overview of the current trends and customers of this market.
Keywords: Segmentation; Consumer behaviour; Fashion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 5. 2012
Date of submission: 16. 12. 2012
Date of defense: 6. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38519/podrobnosti

Files for download

    Last update: