Online Marketing Performance Tools

Thesis title: Výkonnostní nástroje internetového marketingu
Author: Randáčková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou marketingových nástrojů dostupných v českém internetovém prostředí. Teoretická část popisuje charakteristické vlastnosti a výhody jednotlivých vybraných nástrojů a zejména se zabývá tím, jak lze pomocí těchto nástrojů dosáhnout marketingových i obchodních cílů. V aplikační části je představen zkoumaný elektronický obchod a pomocí webové analytiky podrobně analyzovány jednotlivé marketingové nástroje. V práci je zkoumáno jak chování návštěvníků tohoto e-shopu, tak finanční ukazatele, které jsou pro zhodnocení výkonnosti klíčové. Pomocí analýzy asistovaných konverzí je posouzen synergický efekt použití zvolených marketingových kanálů. Cílem této práce je vyhodnotit efektivitu použitých nástrojů pomocí webové analytiky a posoudit vhodnost jejich použití u konkrétního e-shopu. Dalším výstupem práce je porovnání výkonnosti jednotlivých marketingových zdrojů a navržení opatření, která e-shopu pomohou maximalizovat efektivnost používaných nástrojů.
Keywords: affiliate marketing; pay per click; e-mail marketing; Facebook; vyhledávače zboží
Thesis title: Online Marketing Performance Tools
Author: Randáčková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the effectiveness of marketing tools available in Czech internet environment. The theoretical part describes typical attributes and advantages of individual tools and observes the possibilities of achieving marketing and commercial goals by using these tools. In the application part, the surveyed e-shop is introduced and it's marketing tools are analyzed using web analytics. Either behaviour of customers of this e-shop or financial indicators, which are crucial for evaluating performance, are analyzed in this thesis. The synergic effect of using these marketing channels is evaluated using the assisted conversions analysis. The main goals of this thesis is evaluation of the efficiency of used marketing tools using web analytics and consider suitability of their use for this specific e-shop. Another aim is comparing the performance of individual marketing sources and proposing measures to help increase efficiency of tools used by this e-shop.
Keywords: Facebook; product browsers; pay per click; e-mail marketing; affiliate marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2012
Date of submission: 30. 11. 2012
Date of defense: 6. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36014/podrobnosti

Files for download

    Last update: