Marketing plan of the Phyto CZ, Ltd. Company

Thesis title: Marketingový plán společnosti PHYTO CZ, s.r.o
Author: Začal, Libor
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Tomek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvoření marketingového plánu v konkrétní společnosti. První část práce obsahuje kapitoly, které zachycují teoretická východiska potřebná pro sestavení marketingového plánu. Praktická část se zabývá společností Phyto CZ, s.r.o., která působí v oblasti výroby a prodeje doplňků stravy. Jsou zde obsaženy jednotlivé kroky potřebné pro sestavení marketingového plánu. Především je zde analyzován marketingový mix společnosti, vybrané prvky situační analýzy a informace jsou doplněny výsledky vlastního dotazníkového šetření. Následně je společnosti doporučen soubor cílů pro budoucí období a návrh konkrétních marketingových postupů, které by mohly vést k jejich dosažení.
Keywords: marketingový plán; marketingový mix; marketingová strategie; doplňky stravy; Phyto CZ; SWOT analýza
Thesis title: Marketing plan of the Phyto CZ, Ltd. Company
Author: Začal, Libor
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Tomek, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The Goal of the Master's thesis is to create a marketing plan for a specific company. The first part contains chapters that capture the theoretical foundations needed to build a marketing plan. The practical part deals with the Phyto CZ, Ltd. Company which operates in the production and sale of food supplements. It contains the steps needed to develop a marketing plan. First, the company's marketing mix a selected elements of situational analysis are analysed, with the results of a questionnaire survey added. Subsequently, the company is recommended a set of objectives for the future, including a proposal of specific marketing procedures which could lead to their achievement.
Keywords: food supplements; Phyto CZ; SWOT analysys; marketing mix; marketing strategy; marketing plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2011
Date of submission: 31. 12. 2012
Date of defense: 6. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34011/podrobnosti

Files for download

    Last update: