The koncept of Daily Deals on the internet

Thesis title: Koncept hromadného nakupování na internetu
Author: Klimentová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na koncept hromadného nakupování na internetu, tedy na relativně novou formu podpory prodeje. Práce se snaží zmapovat trh, na kterém portály hromadného nakupování působí a nalézt důvody, které vedly k rychlému rozšíření tohoto marketingového nástroje v České republice. Cílem práce je představit koncept hromadného nakupování na internetu, zmapovat trh hromadného nakupování v České republice i ve světě a především vytvořit doporučení pro zájemce o tento druh e-commerce. Součástí práce je výzkum vnímání zákazníků, který je východiskem pro posouzení stanovených hypotéz a současně je základem pro identifikaci hlavních rizik prodeje přes portály hromadného nakupování. Zjištění plynoucí z výzkumu jsou dále využita ke zpracování doporučení pro firmy nebo podnikatele, kteří mají zájem o využití tohoto marketingového nástroje.
Keywords: Groupon; voucher; slevové portály; hromadné nakupování; slevové agregátory
Thesis title: The koncept of Daily Deals on the internet
Author: Klimentová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis specializes in the concept of daily deals on the Internet, therefore in relatively new form of sales promotion. Thesis is charting the market on which portals of daily deals operate; to find reasons for quick expansion of this marketing tool in the Czech Republic. The goal of the thesis is to introduce the concept of daily deals through the Internet, to chart the market of daily deals in the Czech Republic and in the whole world and, above all, to create recommendations for people, who are interested in this type of e-commerce. The part of the thesis is research of customers' perception of such portals. The research is the base for examination of the defined hypothesis and simultaneously is the base for identification of the main risks while selling through the portals for daily deals. Findings from the research are used for processing recommendations for companies or entrepreneurs, who are interested in using this marketing tool.
Keywords: Groupon; coupon; Daily Deals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2010
Date of submission: 5. 5. 2012
Date of defense: 6. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30136/podrobnosti

Files for download

    Last update: