Analysis and solution proposition of a specific CRM for selected company

Thesis title: Analýza a návrh řešení specifického CRM pro vybranou společnost
Author: Golík, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Korábik, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce popisuje průběh projektu implementace CRM nástroje od projektového záměru po výběr vhodného řešení. Projekt je zpracováván ve spolupráci s konkrétní společností. Hlavním cílem práce je návrh řešení softwarového nástroje pro správu vztahů s obchodními partnery velkoobchodu této společnosti, efektivnější řízení a kontrola obchodních zástupců. Konečný návrh řešení je výsledkem konzultací s managementem podniku, obchodními zástupci podniku a obchodními zástupci CRM dodavatelů. Přínosem této diplomové práce je návrh CRM nástroje, který umožní nápravu problémového stavu a splnění požadavků. Přínosem je také zdokumentovaná vstupní analýza a postup výběru nástroje ve společnosti zabývající se velkoobchodem. Práce tak může být využita jako podklad pro výběr CRM i v jiných podnicích zabývajících se velkoobchodem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce obsahuje znalosti týkající se CRM nástrojů. Praktická část, která v textu převažuje, se skládá z projektového záměru, vstupní analýzy, analýzy trhu CRM a analýzy konkrétních CRM nástrojů.
Keywords: velkoobchod; řízení; analýza; CRM; IS/ICT; SaaS
Thesis title: Analysis and solution proposition of a specific CRM for selected company
Author: Golík, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Korábik, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis describes the process of CRM tool implementation project from project plan to the selection of an appropriate solution. The project is a result of cooperation with specific company. The main goal is to offer a solution of a software tool for managing relationship with business partners of company wholesale, more effective managing and controlling of wholesale representatives. The final solution is a result of consultations with company management, company wholesale representatives and representatives of CRM vendors. The benefit of this thesis is a solution of CRM tool, which is capable to solve actual problems and fulfill company requirements. The benefit is also a documented initial analysis and a process of selecting CRM tool in wholesale company. So the thesis could be used as basis for selection of CRM tool in other wholesale companies. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part enlightens the topic of CRM. The practical part, which prevails in the text, consists of a project plan initial analysis, CRM market analysis and analysis of specific CRM tools.
Keywords: management; SaaS; wholesale; analysis; IS/ICT; CRM

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 7. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 7. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32622/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: