Czech cinema visitors: key segments and their media consuption behavior

Thesis title: Čeští návštěvníci kina: klíčové segmenty a jejich mediální chování
Author: Svoboda, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je nalézt a popsat pravidelného návštěvníka kina. Práce tak popisuje situaci na trhu s kinem jako formou zábavy, kde identifikuje dva klíčové mezníky vývoje trhu poslední doby. Práce popisuje skupinu pravidelných návštěvníků kina a nachází dva segmenty, které podrobně rozebírá z pohledu jejich životního stylu, názorů a mediální konzumace. Práce zároveň srovnává své výstupy s výzkumem z roku 2004, kde je vidět určitý vývoj ve složení divácké obce kin v České republice. Práce vychází z největšího komerčního výzkumu, který v České republice kontinuálně probíhá a spojuje jeho výstupy s dalšími výzkumy. Část práce popisující spotřebitele může sloužit zadavatelům reklamy jako informace o tom, koho svou reklamou v kinech mohou zasáhnout. Část o mediální konzumaci dává distributorům filmů informace o tom, kde komunikovat aby zasáhli požadovanou cílovou skupinu.
Keywords: výzkum spotřebitele; reklama; kino
Thesis title: Czech cinema visitors: key segments and their media consuption behavior
Author: Svoboda, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to find and describe regular visitor of cinema. Thesis also describes situation on the cinema market and identifies two latest key milestones of development of the market. Thesis describes group of regular visitors of cinema and defines two segments within it. These two segments are described from the lifestyle point of view, their opinions and media consumption. Thesis compares own results with the research Kino 2004 and find the development within the group. Thesis mines data from the widest commercial research done continuously in Czech Republic. Part of the thesis describing the visitor may serve as a answer to investor on question who will him target by advertising in cinema. The part about media consumption may serve to film distributors as a hint where it is best to target requested target group.
Keywords: media consuption; Cinema; research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 3. 2012
Date of submission: 6. 9. 2012
Date of defense: 12. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36637/podrobnosti

Files for download

    Last update: