Influence of social network on search engine optimization

Thesis title: Vliv sociálních médií na optimalizaci pro vyhledávače
Author: Kmecová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Kubátová, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem sociálních sítí z pohledu jejich vlivu na optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Soustředí se na objasnění teoretického rámce principů marketingu ve vyhledávačích. Klade důraz na deskripci klíčových sociálních služeb, které z podstaty své funkcionality můžou mít na řazení výsledků hledání vliv. Některé sociální služby mají vliv i na indexaci nového obsahu ve vyhledávačích. Jsou také důležitou součásti strategie při internetovém reputačním managementu. Část práce je věnována i modernímu pojetí SEO, které se definuje jako marketing nalezitelnosti. Tento koncept nahlíží na sociální sítě jako na internetové služby, kde uživatelé hledají informace. Proto jsou v práci rozebrány i možnosti vyhledávání v sociálních sítích.
Keywords: google.cz; online reputační management; sociální sítě; marketing nalezitelnosti; sociální signály; indexace stránek; optimalizace pro vyhledávač; zpětné odkazy; seznam.cz
Thesis title: Influence of social network on search engine optimization
Author: Kmecová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Kubátová, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with social networks from the perspective of their impact on search engine optimization (SEO). It focuses on description how the search engine marketing works. Main emphasis is given on the description of key social networks that have an assumption (because of their functionality) to affect of shifting the search results. Some social services also have an impact on indexing new content in search engines. They are also an important part of the strategy for online reputation management. Part of the diploma thesis is devoted to the modern concept of SEO which is defined as findability marketing. This concept consider the social networks as internet websites where users looking for information. That is the reason why this thesis contains a chapter about search capabilities on social networks.
Keywords: findability marketing; online reputation management; social signals; seznam.cz; google.cz; backlinks; search engine optimization; social networks; indexing pages

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2011
Date of submission: 12. 5. 2012
Date of defense: 12. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34520/podrobnosti

Files for download

    Last update: